Julkortsdags

 

 

Hjälp vad snabbt hösten springer iväg!! Insåg nyligen att oktober snart är slut och då återstår bara november innan vi är inne i hela Jul-Advent-Lucia-Tomar-granar-julkort karusellen igen. Jag är inget fan av vare sig höst eller vinter (sommar och sol är min grej) men Jul och allt som hör den till har jag börjat älska sedan jag fick barn.

Jag är urusel på att skicka egengjorda julkort men sambons farbror vill skicka kort jag gjort varje år så när jag fick hem Julkitet från The Green Hyena så satte jag igång med julkortstillverkningen, ett av pappren i 12*12 hade dessa fina granar och då jag älskar turkost så var jag så glad att ha just turkos som en av färgerna att göra julkort i! Det turkosa cardstocket var också med i julkitet, likaså pl-kortet och snöret, övriga saker är plockade från gamla hyena-kit. Kort är ju faktiskt ett perfekt sett att göra av med massa små spillbitar och rester för det behövs inga stora papper eller många likadana dekorationer.

IMG_8081

 

Nu ska jag fortsätta med min julkortsverkstad och försöka blunda för det regniga, gråa, tråkiga vädret utanför mitt fönster och försöka få en inre bild av adventsljusstakar, glögg och snö!

 

//Hanna/Fnyz

Kommentera

Cattie's kortverkstad

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Project Life Sverige

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Elle's Studio Blog

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

** Chic Tags- delightful paper tag **

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

