Hejsan! Idag är det min tur att visa mitt första alster för TGH! Jag har jobbat med addon kit ”Hello friend”. Det innehåller journalingkort i läckra färger, fantastiska alfabetsstickers, en härlig washitejp med ord på samt fina blingstenar.

Det här kitet passade mig perfekt i sina färger, jag hade redan från början ett privat kort med den engelska texten om april som jag ville ha med på uppslaget och därför blev detta kit super till det!

PL_v15_2014-1

 

Jag älskar att använda många foton på mina project life-uppslag. Jag blandar mobilfoton tagna med min iPhone med vanliga foton från min systemkamera. Det blir oftast foton med mobilen och det är ok, det viktiga är att dokumentera stort som smått!

För att komplettera har jag skurit till två egna kort av 6×6-papper, för att ha som bakgrund bakom två av mina foton på detta uppslag. Det är inte så ofta jag gör så, även om det är mycket fint.

PL_v15_2014-2

Det var lite roligt att göra små rubriker på de små 3×4-korten, som passade till fotona i motsvarande fickor. Jag fotade till och med kylen denna vecka, ett roligt inslag i ett PL-album.

PL_v15_2014-3

Titelkortet jag har gjort med ett av de stora 4×6-korten, stickers, lite blingstenar och så lite av washitejpen!

PL_v15_2014-4

Jag hoppas jag har gjort dig nyfiken på det här addon-kitet. Så fint!

/Helene – webmosterhelene

Kommentera

Cattie's kortverkstad

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Project Life Sverige

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Elle's Studio Blog

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

** Chic Tags- delightful paper tag **

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

