Dags att avslöja vår nya DT…

Idag är det 1 juni och officiellt (?) sommar! Vädret i Jämtland bjöd på strålande sol, tyvärr var vi på fel plats i helgen, nämligen Gävle 😉 Nåja, som sagt är det ju första dagen på sommaren idag och vi hoppas att den har fler härliga dagar att bjuda på!

Idag är jag i alla fall strålande glad att få avslöja EN av våra nya DT-medlemmar, nämligen…

bild

...Helene Larsson! För många av oss är hon känd som Webmosterhelene, och såhär presenterar hon sig själv:

Hej, vad roligt det här ska bli – att få dt:a för ”Gröna hyenan”!

Mitt namn är Helene Larsson, men kallas oftast på nätet för webmosterhelene. Jag bor strax utanför Stockholm tillsammans med min sambo och fyra barn (två vuxna barn och två små) samt att en vacker katt kommer flytta hem till oss vilken dag som helst. Jag jobbar som undersköterska på en förlossningsavdelning och älskar det! Spännande, utmanande, galet jobbigt och tufft jobb är vad det är. Men skoj!

Jag har scrappat vanliga layouter sedan sommaren 2003, håller ibland på med att journaling och mixed media samt började med Project life våren 2013. Det var då jag gav med mig, jag insåg att jag behövde ett enklare sätt att få in fler av alla mina foton i album. Så jag PL:ar bakåt i åren, under mitt första år gjorde jag år 2013 parallellt med 2012 och in år skapar jag även album för 2011 samtidigt som 2014. Målet är att så småningom ha PL:at bakåt så jag åtminstone har album från år 2008.

Utöver själva scrappandet så fotograferar jag mycket, jag älskar att redigera mina foton i Photoshop, jag virkar och lyssnar gärna på ljudböcker.

Jag hoppas inspirera dig här hos ”Gröna hyenan” framöver och har du frågor till mig, så hör gärna av dig till mig!

 

VARMT välkommen Helene säger vi på Gröna Hyenan!

 

Kommentera

Cattie's kortverkstad

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Project Life Sverige

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Elle's Studio Blog

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

** Chic Tags- delightful paper tag **

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

