Rapport från Stockholm Scrap & Pearl Event

Den 14-16 mars var jag (Ida) och Kattis på scrapsveriges förmodligen största händelse på året: Stockholm Scrap & Pearl Event i Annexet, Globen. Med plats för 1000 besökare per dag gissar jag att det åtminstone att det är Sveriges största scrap- och pärlträff!!!
Det här med att packa inför en scrapträff, och dessutom en så pass stor scrapträff… ja, det var SVÅRT! Min stackars pappa som skjutsade oss till flyget på fredag morgon undrade hur länge vi skulle vara borta egentligen och vad i hela friden hade vi i väskorna eftersom de var så tunga…! Ja, prova förklara hur viktigt det är att ha med sig massor av papper, saxar, punchar, journaling cards och liknande för en utomstående så får ni uppleva allt annat än en förstående min.
image

Här går vi in för landning i Stockholm (från Östersund), fulla av förväntan. Jag vet att Kattis har en grymt ful nidbild då jag sover på planet med tre dubbelhakor, så jag törs inte lägga ut nån annan bild på henne än den här. I så fall lär jag få tillbaka.
image

Efter att ha åkt en extratur till Alvik och Stora Mossen med vår packning hittade vi äntligen rätt på tunnelbanan, och anlände till vårt hotell i Hammarby Sjöstad. Efter en powernap och lite ompackning var vi redo för Annexet och Stockholm Scrap & pearl!
Eftersom vi kom flera timmar efter öppning, så var det ingen som helst kö. Vi hittade vår plats och slog oss ner, sen var det shopping som gällde! Här kollar vi in utbudet hos en av butikerna. Vilken känsla för oss som inte har någon ”riktig” scrapbutik i stan att få klämma och känna på grejerna i verkligheten!

image

Lyckliga och nöjda med dagens inköp lämnade vi Globen på kvällen och åkte tillbaka till hotellet. Gjorde en sväng in på närbutiken och köpte världens bästa kvällsmat; chips som intas i sängen framför TV:n!

Efter hotellfrukosten åkte vi åter igen ut till Globen, redo för en heldag med pysslande. För att vara en så stor scrapträff, som dessutom mer eller mindre äger rum i en och samma lokal var ljudnivån oerhört låg. Det var gott om plats, jag kände inte en enda gång att det var trångt och jag kunde breda ut mina saker. Det var jättehärligt att se alla människor som formligen sprutade ut kreativitet i alla möjliga olika alster. För min del blev det inte så mycket gjort den dagen. Jag var fullt upptagen med att ta in allt vad andra gjorde, prata med gamla och nya bekanta, dricka kaffe och shoppa.

image

Även om det var svårt att utröna vem som var vem från Internet och PL-gruppen på Facebook, så lyckades jag hitta igen vår designer Hanna i vimlet. Och så fastnade vi på en bild tillsammans alla tre! Jag sprang även på vår tidigare gästdesigner Helen/Hegu i en av butikerna. Jättekul!

Söndagen tillbringades även den i Annexet, och DÅ kom jag igång med en PL-sida. Precis i tid för att åka, naturligtvis…
Sammanfattningsvis kan jag säga att det var en fantatsisk upplevelse, även om det inte blev så mycket pysslat och man dragit med sig alla de där prylarna över 50 mil 😉 Jag kommer att se tillbaka på den här helgen med ett leende lääääänge…! Och det sparkade verkligen igång min kreativitet och lust att skapa.
Eloge till Sofia och Peter som anordnat detta!

För mer info om Stockholm Scrap & Pearl Event, klicka här!

Och PS. Om ni trodde att min sambo var mindre förundrad över väskornas tyngd (jättemånga kilo + massor till) när han hämtade oss på flyget så trodde ni fel 😉

One thought on “Rapport från Stockholm Scrap & Pearl Event

Kommentera

Cattie's kortverkstad

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Project Life Sverige

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Elle's Studio Blog

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

** Chic Tags- delightful paper tag **

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

