Albums made easy

Jag håller ju på med mitt lilla turkosa album som jag fick i DT-paket. Perfekta små album att dokumentera tex en resa, en stor händelse eller liknande i.

Idag tänkte jag visa hur enkelt man kan dekorera i dessa album, för det kan till stor del vara ens foton varvat med nått kort att skriva på eller dyligt.

Såhär ser det ut i albumet, detta foto har jag endast satt en liten sticker på:

 

IMG_6853

 

Såhär små söta är de minsta korten! Hur underbara som hellst och jag har sett att denna storlek börjat dyka upp från fler håll. De är alltså 2”*2” om jag inte har helt fel!

IMG_6857

 

Med i kitet från WRMK var det en förpackning kort i 4*4 och 2*2 men även sånna här ramar till ens foton: 

IMG_6852

 

 

Jag har nu ca 30 plastfickor i mitt album och det är inte fullt, tror man lätt kan ha 40 plastfickor i det, speciellt om man dekorerar lika platt som jag gör 🙂 det tjockaste i detta album kommer nog bli enamel dots. 

//Hanna/Fnyz

Kommentera

Cattie's kortverkstad

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Project Life Sverige

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Elle's Studio Blog

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

** Chic Tags- delightful paper tag **

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

