Skapat av Jennys Mixed Media-paket

Från början var det inte helt solklart att Gröna Hyenan + Mixed Media var lika med sant.
Men jag var också nyfiken på hur man skulle kunna införliva färgkladd i Project Life. Nu är det ju så att jag inte scrappar så mycket sedan jag började med PL, men jag vill ju fortfarande kunna använda alla roliga färger och medium som finns i min gedigna samling av scrapsaker.

Vår gästdesigner Jenny har skapat den här fina layouten av ett av våra add-ons:

SONY DSC

SONY DSC

Detta add-on innehåller färg och glitter från Tim Holtz samt en flaska Chalkboard Paint. Här har Jenny använt just den färgen för att göra ett underlag för titeln. Ett av hennes barn har fått skriva, vilket är en rolig detalj! Runt hjärtat har hon limmat fast Distress Glitter. Enkelt och effektfullt!

Min goda vän och medarbetare Kattis har också lekt lite med add-on kitet, och om ni missade hennes skapelse tidigare, så visar jag dem här igen:

wpid-IMG_513746830625234.jpeg

Två stycken snabbpysslade kartonger, där chalkboardfärgen får utgöra ett underlag för att skriva innehållet i kartongerna. Detta går ju att sudda ut sen, om något annat ska flytta in i dem!

Det finns fortfarande några add-ons kvar här!

kopia

Flera roliga ”färgkladds-produkter” till kanonpris! Flaskan med Chalkboard paint är ganska stor, 4 oz. = 118 ml. Jenny kommer att fortsätta inspirera oss med härliga mixed media alster här framöver, och jag kommer i alla fall ta tillfället i akt att testa dessa produkter, speciellt chalkboardfärgen har jag varit sugen på länge!

Och så ett litet PS:

Visst har ni sett att Gröna Hyenan sponsrar Plswe-bloggen??? Just nu är det vår tidigare gäst-DT Helen/Hegu och Lisa som skapar med våra kit. Kika in och inspireras av de duktiga tjejerna i designteamet!
Jag har helt fräckt lånat en bild från Plswe-bloggen, en liten sneakis på vad Hegu skapat av stämplarna från Evalicious och några spillbitar:

Plswe1

Tusen tack Helen och Lisa!!!

One thought on “Skapat av Jennys Mixed Media-paket

  1. Ping: systrar |

Kommentera

Cattie's kortverkstad

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Project Life Sverige

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Elle's Studio Blog

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

** Chic Tags- delightful paper tag **

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

