Project Life för nybörjare – III – Våga skriva

bild

Det är såklart olika, vilka delar i PL:andet som man upplever mest utmanande…Som kortmakare är allt med fotografering lite kämpigt (men jag tränar på att sänka mina krav och låta det få ta sin tid) och så är det ju där med journalingen. Allt man ska skriva till varje uppslag. Det är läskigt.

Så. Titelkort är ett kort som visar tiden för uppslaget. Alltså, vecka, händelse, datumintervall. Det vill man ju gärna ha med: när i tiden utspelar sig dessa händelser. Man kan välja att dummärka alla individuella foton, eller inte bry sig om datum alls utan skriva ”Sommaren 2013” eller såklart strunta i att skriva alls. Det är helt klart lättare när man PL:ar löpande och har noterat när och vad saker och ting utspelar sig. PL:ar man händelser bakåt är det svårare att få ihop rätt tider, då får man höfta lite om det behövs…;-)

Övrig dokumentation, och dess omfattning väljer man efter hur man vill ha det. Vad vill jag kunna läsa om när jag bläddrar i mitt album om 10, 20, 30 år? Vad vill jag lämna kvar åt mina barn? Vad är viktigt för mig? Vad kan vara bra att kunna gå tillbaka till vid behov? Man kan infoga fina citat, texter ur favoritböcker, utklipp ur tidningar, citat från Pinterest mm, mm…

jan_231Jag gillar att viga ett kort åt en resumé av veckan, där inkluderar jag även händelser som inte är fotograferade: här
utskrivet på vellum för att dämpa den blomiga bakgrunden.
Dagens uppslag slår mitt personliga rekord i washitape
användning! Hela 4 olika rullar har använts! 🙂

IMG_2280….Titelkortet…
Chevron washin, fågeln och den bedårande polkaploppen är från Gröna Hyenans Januari Add-On 2-kit,
bokstäver och paljetten från tidigare december kit.

IMG_2281…Även en smal strip går att printa om man har ont om utrymme…

IMG_2282I januarikitet fanns dessa superfina ord (stickers) med!

Tidigare inlägg i serien finns här:
PL för nybörjare – I – Kom-i-gång
PL för nybörjare – II – Inte bara färdiga kit

Kramar
//Cattie

Kommentera

Cattie's kortverkstad

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Project Life Sverige

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Elle's Studio Blog

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

** Chic Tags- delightful paper tag **

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

