Project Life för nybörjare – II

bild

Ok. Man behöver foton + fickor, man gör precis som man själv vill och man ska samtidigt ha kul. Det var repetitionen från förra lektionen. Nästa steg då?
Det är nu som hela världen öppnas! Och det är då en del stannar; nöjer sig med en ren look på sina sidor utgjort enbart av stilrena fotografier och maskinskriven text. Funkar absolut – som sagt, man ska göra som man själv vill! 🙂

I dagens uppslag har jag utgått från Gröna Hyenans Januari Add-On kit: valt ut de papper jag ville ha, plockat ihop lite kort som hängde ihop och pusslat ihop till mina fickor (Jag använder platsfickor modell ”A”, tycker det är enklast att köra samma stil tills tänket sitter…)

Jag har dock lagt till ett extra moment: detaljer från sparade minnen, i det här fallet turistbroschyrer, reklam, biljetter, klistermärke…

jan_23

Jag tycker att det ger en personligt intryck, även om det inte kanske är direkt grafiskt stilrent, och det blir ju
även lite dokumentation från samtiden…:-)

jan_22

Här har jag tagit två PL-kort, halvat det ena, stansat ut en halvirkel och klistrat på det kortet på det andra -> och skapat en liten fick att lägga biljetter i!
Vem vet när pappersbiljetter är ett minne blott?

Jan_21

Ännu en utstansad text från broschyr…Hoppas inte bilden skrämde er – jag lovar att det hela slutade lyckligt! 😉

Jan_2

…Rubriken, bilden samt remsan med teaterns namn är utklippta ur en turistbroschyr…

Tidigare inlägg i serien finns här:
PL för nybörjare – I – Kom-i-gång
PL för nybörjare – III – Våga skriva

Kramar
//Cattie

Kommentera

Cattie's kortverkstad

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Project Life Sverige

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Elle's Studio Blog

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

** Chic Tags- delightful paper tag **

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

