Första sidan i nya årets PL pärm

Hej!

Jag har stulit mig små stunder av pyssel trots jullediga barn och sambo.
Inte så mycket tid som jag velat förstås, men det blir det sällan med små barn i huset.
Det kliar i fingrarna att skapa av det superfina Januarikitet, jag har börjat så smått.
En förstasida till 2014 års PL-album och lite lek med den vita pennan som följde med kitet.

IMG_9265

Jag bestämde mig för att göra en LO som förstasida. Dels för att det kändes roligare att pyssla med för stunden, men också för att jag tyckte det var svårt förra året att få till en förstasida som jag blev nöjd med, när jag använde de vanliga PL fickorna.

Den svarta bannern följde med i ett av decembers Add on kit, jag har skrivit och dodlat lite med den vita pennan. Försöker bestämma mig för om den är klar eller behöver mer doodlande…
Det turkosa 4×6 PLkortet m text följde huvudkitet (olika i varje kit så ni kanske fick andra. De snygga polaroidramarna i ”kartong”, den gula journalingrutan nere i högra hörnet samt snirkliga ordet family är från ett av januaris Add on kit.

Eftersom kitet har tema ”Chalkboard” ville jag se om jag kunde få till chalkboardkänsla med den vitat pennan. Testade lite olika stilar på fonter men också hur pennan bar sig åt på olika sorters papper.

Vill du få till det där lite vitsuddiga runt om, så funkar det om du skriver/ritar på cardstock m struktur och gnuggar lite försiktigt när färgen torkat. Jag har bara testat med fyllda bokstäver, gissar på att det funkar för att det är så mkt färg då.
IMG_9263 F

Det här är mitt Veckokort för vecka tre. Om du som jag, tycker det är svårt att skriva snygga bokstäver på frihand så funkar det utmärkt att fuska lite och rita runt något utstansat. Så har jag gjort med trean här 🙂

Här ser ni några av mina test kluddar
IMG_9259 F

Ser ni strecken under trean? jag testade hur det blev när jag drog ett snabbt streck och hur det blev när jag såg till att hitta flödet i pennan och dra sakta och jämnt.
Det är som med andra gelepennor, att i bland får pennan för sig att bara flöda jämnt om man håller pennan på ett speciellt sätt. Inga konstighter men om du inte använt gelepennor förut kan det vara bra veta.

Just Uni-ball Signo är min absoluta favorit av alla vita pennor jag prövat genom åren.
Den flödar bra, så bra att man ofta kan fylla i mindre fält utan att få synliga pennstreck.
Jag tycker också att den täcker mycket bra på svart, vilket de andra pennorna jag testat inte varit lika bra på.

IMG_9262 F

Hoppas ni blir lika nöjd med pennan som jag är! 🙂

/ Katta

Kommentera

Cattie's kortverkstad

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Project Life Sverige

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Elle's Studio Blog

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

** Chic Tags- delightful paper tag **

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

