Tävling 2:a advent – Återvinning

Hej! Nu när adventsljusstakarna är på plats, lussebullarna bakade och julgardinerna kommit upp (?) kan man ju behöva lite sysselsättning, eller hur? 🙂 Därför drar vi på Gröna Hyenan igång lite adventstävling. Första temat är ”Återvinning”. Uppgiften är att skapa valfritt alster på temat återvinning/recykling: alltså att införliva produkter/material som från början inte varit ämnat för scrapbooking i det ni skapar! Deadline är lördagen den 14/12. Kommentera till detta inlägg alt. maila dïtt bidrag till catarina_larsson@yahoo.se Första priset röstas fram av designteamet, andrapriset (50:- att handla för i webbshoppen) lottas ut bland alla inkomna bidrag.

Ni som deltar i alla tre tävlingar kommer att ha chans att vinna ett större pris i form av Gröna Hyenans januarikit! Vi kommer också att lotta ut ett presentkort i webshoppen på 100 kr.

Att få post från Gröna Hyenan är alltid kul, men extra uppskattat av i alla fall mig är den fina paketeringen; varorna ligger omsorgsfullt nedpackade i individuella påsar. Nedan ser ni hur jag massakerat en av påsarna och skurit om till fin-fina kortbaser i mitt December Daily-album!

img_2104

Och en närbild på PL:kortet… En utskriven vintagebild som jag pimpat med en text från Add-On kitet i butiken (+ glossy accent)…

Lycka till med ert skapande och glöm inte att kommentera och länka till ert bidrag!

img_2105

Här kommer Idas inspirationsbidrag till tävlingen:
image

image

”Här har jag gjort en slags presentpåse. Jag blev så inspirerad när jag läste om Catties tävling att jag genast sprang iväg och letade… eller rättare sagt rensade mitt skrivbord. Jag hittade en gensomskinlig liten påse (glassine bag) som var använd. Sen skar jag till en bit av en förpackning från Pretty Little Studio – en kartongbit med text på. Paljetter är ju så inne nu, och jag har sett många fina bilder på plastfickor som är fyllda med paljetter och igensydda som man dekorerar sina album med. Jag äger ingen symaskin och tippar på att effekten blir mindre cool om man tejpar eller limmar igen sina plastfickor. Men jag har också sett att man kan stoppa dem i ett kuvert och tejpa igen och använda som dekoration. Mycket enklare! Sagt och gjort… Fyllde på med lite paljetter från December Daily-kitet, några matchande knappar och lite Wood Veneers som också var med i ett December Daily add-on. Tagen är också från December Daily-kitet och texten är stämplad med de fina add-on stämplarna från Elle’s Studio som fortfarande finns att köpa i webshopen!

Voila! En perfekt liten present till en scrapvän, eller bara som dekoration på ett paket. Man kan också stoppa i ett presentkort i påsen innan man tejpar igen. Superenkelt och snabbt!”

3 thoughts on “Tävling 2:a advent – Återvinning

  1. Ping: “Återvunnet” alster | The Green Hyena Co.

Kommentera

Cattie's kortverkstad

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Project Life Sverige

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Elle's Studio Blog

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

** Chic Tags- delightful paper tag **

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

