Min December Daily

Jag har i några år försökt göra en December Daily men varje år har jag misslyckats…någonstans på vägen har jag tappat intresset, inte haft tid eller bara känt mig såå stressad…

Så i år bestämde jag mig för att inte göra en December Daily utan sammanföra allt juligt i mitt vanliga PL-album…MEN…man kan väl ändra sig! 🙂 När jag fick hem delar av Gröna Hyenans december kit så kände jag att det skulle passa så bra till mitt lilla röda album från Simples Stories som bara låg i hyllan och väntade på att få fyllads med något. Jag kommer i år att göra det ganska enkelt…ett foto om dagen och med hjälp av en liten tomtenisse!

Vi kallar honom kort och gott Nisse!

01122013-DSC_2076

Jag började med att plocka ut juliga PL-kort och dekorationer från min ”stash” och samlade allt i en liten låda. Gissar att det är lättare att få ihop ett december daily när allt är samlat på ett ställe och jag lätt kan flytta med mig grejerna om jag vill sitta i köket t.ex.

01122013-DSC_2100

Jag dekorerade framsidan på mitt album och hann precis klart till den 1:a december…

01122013-DSC_2094

01122013-DSC_2103

03122013-DSC_2137

Från Gröna Hyenans decemberkit kommer den vita påsen med guldhjärtat som jag fyllt med lite paljetter jag hittade i mina barns pysselskåp. Från kitet kommer även det röd/vita snöret, den söta lilla knappen med rådjuret och de bruna bokstäverna.

Nu ska jag varje dag ta ett kort på Nisse och våra förberedelser inför julen…och det ska bli kul! 🙂 Jag är van att PL:a i 12×12 så att göa dessa små sidor som är 6×8 känns inte så jobbigt. Hittills har jag gjort två sidor till mitt album…

03122013-DSC_2140

Här på första sidan har jag använt det söta lilla ugglekortet från december kitet. Det andra kortet med almanackan kommer från Simples Stories. De runda siffrorna som jag kommer att använda i mitt album hittade jag på nätet genom Pinterest. Sök på December Daily så får ni upp massor med inspiration! 🙂

03122013-DSC_2141

På andra sidan har jag använt baksidan på kortet med almanackan (det från Simples Stories) de andra två kommer från decemberkitet. Älskar kortet med det supersöta rådjuret! Från kitet kommer även kakservetten och det röd/vita snöret.

Nästa tisdag får ni se hur det går med mitt album…

// Hegu

One thought on “Min December Daily

  1. Så fint album!! Är alltid sugen på att hoppa på såna här utmaningar, men vet att jag inte slutför och bara blir stressad, så jag är imponerad av de som gör det! 😀 Ska bli kul att se vad du gör framöver i albumet! 🙂

Kommentera

Cattie's kortverkstad

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Project Life Sverige

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Elle's Studio Blog

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

** Chic Tags- delightful paper tag **

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

