Glad första advent!

Idag är ju ”officiellt” den första dagen att dokumentera i December Daily-albumet! Vilken bild har ni valt? Jag valde att dokumentera adventsfika hemma hos mamma och pappa där mamma bjöd på hembakat saffransbröd.
IMG_20131201_123940

Vi på Gröna Hyenan bjuder er på en glad överraskning här i bloggen, nämligen vår nya designer:

alltomscrap

Hej

Jag heter Hanna-Marie Larsson men kallas för Fnyz på internet. Jag är 29 år (-84) och bor i Hälsingland med min sambo Fredrik och våra tre barn, Matilda (född 06), Edit (född 09) och Gösta (född 11).

Jag har scrappat sen min äldsta dotter föddes i Mars 2006 och började mest för att göra ett fint första året album åt henne men sen dess har det blivit mängder av album, kort, minialbum och alteredprojekt. Jag scrappar för att alla mina foton ska finnas kvar åt mina barn och barnbarn så de kan titta och läsa om alla minnen istället för att alla kort blir kvar på datorn som senare lägger av och CD-skivorna man bränt tappas bort. Det är mycket roligare att sitta och titta på foton i ett album än att samlas runt en dataskärm 🙂

Jag har hållit på med PL sedan April i år (2013) och började att göra några månadsuppslag för att hinna ikapp och sen 1 Maj har jag gjort veckouppslag. Både när det gäller PL och layouter så är jag verkligen en s.k. ”Snabbscrappare” som ibland spottar ur mig alster på löpande band och de flesta tar mellan 30 och 60minuter att göra.  Nästan alla mina layouter är i formatet 12*12 men jag har provat på lettersize, 8*8 och 6*12 också, plus flera olika sortes minialbum och kort. . Jag trivs som bäst på 12*12 formatet även om vissa av mina layouter är ganska avskalade så tycker jag om de stora tomma ytorna på dem.

Måste säga att när det kommer till tillverkare så har jag en hel rad med favoriter, t.ex. Studio Calico, October Afternoon, my minds eye och pink paisley. Material som jag gillar är, förutom mönstrade papper,  stickers, washitape och enamel dots. I mitt PL-album är det väldigt färgglatt och jag brukar ofta avsluta med lite Enamel dots lite här och där i plastfickorna.

Inspiration hämtar jag från mina vänner på scrapträffarna, att surfa runt bland massor av bloggar och gallerier och alla vackra pl-kort och papper m.m. inspirerar ju massor också såklart. Har man en scrapsvacka så finns det inget bättre än att shoppa loss i massa fina papper och dekorationer.

Förutom alla delar av scrapbookingen så är även fotograferandet en stor hobby men de två går ju hand i hand 🙂

Så det var lite mer om mig, nu hoppas jag att ni ska bli inspirerade av och gilla det jag skapar åt Gröna Hyenan

Hanna kommer tillsammans med vår duktiga Cattie att utgöra vårt fasta designteam. Vi är också jätteglada och stolta över att ha flera spännande gästdesigners på gång. Den här månaden har vi Helen Lillieborg, som kommer att visa upp skapelser med det kommande december-kitet. mer om Helen kan du läsa här!
I veckan är det äntligen dags för december-kitet att skickas ut, så håll koll vid brevlådorna! Vi kommer snart att avslöja innehållet här i bloggen!
Kram från Gröna Hyenan!
Kommentera

Cattie's kortverkstad

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Project Life Sverige

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Elle's Studio Blog

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

** Chic Tags- delightful paper tag **

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

