Förberedelser

 

Hej!

 

Jag är i full färd med att förbereda dokumentationen av December.
Jag vill verkligen göra ett December daily album, men vet att det inte kommer att fungera i år av en hel massa orsaker.
Därför har jag bestämt mig för att låta det smyga in i mitt vanliga PL-album jag ska försöka hålla en enhetlig färgskala och dekorationsstil. Det kommer att bli en del extra sk inserts också, tex för Lucia.

Eftersom jag redan nu vet att december kommer vara hektisk och tiden för PLande minimal, har jag bestämt mig för att göra färdigt en grund att bygga vidare på. Jag vet några saker jag vill dokumentera redan nu, dem tar jag med i planeringen av sidorna.

 

Här är min mjukstart:

 

 

Image

Vänster sida:
Här har jag använt saker från både December Daily kitet, samt det kommande December kitet.
Det gröna kortet med en 10-lista kommer från Becky Higgins Corekit ”Sunshine”:
Det finns många fina röda och gröna kort i ”Sunshine” som passar perfekt till jul 🙂
(Jag har tagit med en del grå och svartvita kort därifrån också, men de används längre fram)

 

Image
Höger sida:
Här har jag åter igen använt några saker från både December daily kitet samt December kitet.

Just nu ser allt väldigt kalt och oinspirerande ut, men allteftersom veckorna går kommer jag att dekorera och fnissa till.
Kiten jag köpt från The Green hyena har mycket mumsigt jag redan har planer för.

Nu ska jag koka mig en kopp the och lyxpyssla lite med mina december sidor.
Ha det så jättebra!
/ K 

 

 

 

Kommentera

Cattie's kortverkstad

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Project Life Sverige

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Elle's Studio Blog

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

** Chic Tags- delightful paper tag **

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

