Juliga PL-kort med svensk text

I söndags hade vi en snabb-utmaning där det gällde att skapa ett PL-kort med svensk text. Vi fick in två stycken bidrag:

Clary Öhlund PL-kort[1]Clary Öhlund

DSCN1632Päivi

Bra jobbat på kort tid, tjejer! Skicka ett mejl till oss på thegreenhyena@gmail.com med namn och adress, så kommer det ett litet pris på posten.

Vår duktiga designer Cattie har också gjort några PL-kort med svensk text:

Hej!
Som inspiration till att skapa svenska journaling / PL kort visar jag idag ett enkelt men effektfullt sätt att skapa personliga PL kort. Då jag ännu inte bestämt mig för vilka färger mitt album ska gå i så fegade jag och körde på vitt med silver.

Bild 1

…Jag surfade helt enkel till Http://www.julsånger.se där jag valde några fina rader, printade ut och på med de härliga silvriga dekosarna (Dear Lizzy+ American Crafts Mementos) från December Add-On 1 (http://greenhyena.tictail.com/product/december-add-on-1)

bild 12 Bild 11

Förhoppningsvis vågar jag mig på liiite mer färg till mitt nästa inlägg!
Kramar
//Cattie
Hoppas att ni blir inspirerade att göra era egna PL-kort! Vi på Gröna Hyenan håller som bäst på att planera december-kitet, som kommer att bli det första ordinarie månadskitet. Prenumerationerna är dock fulltecknade nästa månad, men du har möjlighet att prenumerera från och med januari! Klicka här för att komma till webshopen.
Som en avslutning på dagens blogginlägg bjuder jag på ett hett tips!
May Flaum är en av mina favoritscrappare, och jag har deltagit i hennes Camp Scrap-kurser som alltid är fulla av inspiration, skaparglädje, nya tekniker och roliga projekt! Hon säger sig själv vara känd för att vara en ”snabb scrappare” (något jag aldrig kommer att bli) och många av hennes videos och tutorials uppmuntrar till att ta vara på sin scraptid, att faktiskt skapa något även om man bara ha några minuter över och att det inte finns något som heter ”perfekt”!
I det här inlägget förklarar May hur hon får tid för sitt skapande under den hektiska julmånaden.
Och – Oh, joy – May har också en online-kurs tillägnad just detta ämne!
newslider
Såhär beskriver May kursen:

In this class I will share with you ideas that are quick, simple, fun, and best of all – things that you can make work with whatever you happen to have in your own stash.

Du anmäler dig till kursen på hennes hemsida Craft With May.

Kram från Gröna Hyenan

 

One thought on “Juliga PL-kort med svensk text

Kommentera

Cattie's kortverkstad

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Project Life Sverige

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Elle's Studio Blog

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

** Chic Tags- delightful paper tag **

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

