Vad ska du hinna i December?

Pinterest kan man ju som sagt hitta allt möjligt. Jag fnissade lite för mig själv när jag läste den här listan:

image

Bara första dagen är det ju kört. Jag ser exakt ut som kaninen på bilden nu. Hur ska jag hinna läsa ut Bibeln innan jag ska slå in 24 böcker, besöka ett ålderdomshem och ha tre partyn efter varandra???

Julen är en av de stressigaste månaderna på året, och som jag nämnt tidigare kan det vara svårt att hinna med att dokumentera varje dag hela December ut. Man behöver naturligtvis inte dokumentera varje dag, och allt eftersom jag letar efter inspiration till December Daily inser jag att nu när det hela hållit på några år, är det många som lärt av sina misstag och valt att dokumentera färre dagar.

Idag ville jag dela Shannon Tidwells coola Christmas Card Album:

Bilden är lånad från Two Peas in a Bucket.

Såhär skriver Shannon själv om sitt album: ”I tackled the Holiday Theme Album a little different than most I think. I know myself…and I will never go back and finish an album. I stink at that and I have the unfinished albums to prove it! When I start a project it needs to have an end in sight because I won’t come back to it. That’s why I decided to make a Christmas Card Album.”

Shannons album är också ett utmärkt sätt att ta vara på de julkort man får, istället för att lägga dem på hög och sedan få ångest för att man inte vet vad man ska göra med dem (åtminstone gör jag så ;))

Så känner du att du inte riktigt vet om du har tid att dokumentera varje dag i December, sänk kraven och gör ett mindre album!

Kram från Gröna Hyenan

Kommentera

Cattie's kortverkstad

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Project Life Sverige

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Elle's Studio Blog

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

** Chic Tags- delightful paper tag **

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

