December Daily

December Daily har blivit otroligt populärt världen över, och många av oss som håller på med Project Life är nog i full gång med att förbereda våra album.
December Daily går ut på att dokumentera dagarna fram till julafton. Man kan också dokumentera hela månaden, ännu fler eller färre dagar, det är helt upp till dig! Resultatet blir ett unikt album som är roligt att gå tillbaka och bläddra i, år efter år. Minnas hur jularna var och se hur de förändras.

För min del blir det här året det första året i vårt nya hus, och det ger mig lite extra motivation till att skapa mitt första December Daily-album.

På internet finns såklart massor av inspiration att hämta, titta in hos Ali Edwards som har dokumenterat sina jular sedan 2007. Här kan du få mängder av tips på hur du lägger upp processen.

Ett av de första stegen enligt Ali, är att välja storlek på albumet. Som vi alla vet finns det en uppsjö av album och storlekar i alla möjliga prisklasser. Har man en begränsad budget, eller vill göra sitt album lite extra personligt kan man göra sitt eget. De duktiga desigteam-tjejerna hos Two Peas har skapat helt fantastiskt inspirerande minialbum som du kan se här! Ett annat tips som jag hittade på Ali Edwards hemsida är att använda en gammal bok som grund.

Nästa steg är att dyka ner i sitt förråd av pysselsaker. För min del känns just det som det största projektet. Hur matchar jag mina gamla julsaker med nya för att ge dem nytt liv? Jag vill ju gärna använda upp mina gamla julpapper från 2007, snögubbeklistermärkena jag fick i ett månadskit i fjol och… Det var DÄR jag fick lite beslutsångest och beslöt mig för att skapa ett December Daily-kit. Jag ville ha ett kit som var fullt av inspirerande dekorationer jag lätt kunde matcha det jag redan har hemma. Tidlösa men som ändå kunde ge mitt projekt en ”ny” känsla.

Vårt December Daily-kit kommer ut i slutet av November och innehåller dekorationer från Dear Lizzy, Martha Stewart, Chic Tags och Freckled Fawn! Håll utkik efter Sneak peeks här i bloggen! Eller, varför inte… vi bjuder på ett redan nu:

Good Tidings Rub-ons Gold Stars

Det kommer att finnas flera spännande add-ons!

Följ oss på Twitter för att inte missa när December Daily-kitet kommer ut! Först till kvarn gäller!

 

Kommentera

Cattie's kortverkstad

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Project Life Sverige

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Elle's Studio Blog

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

** Chic Tags- delightful paper tag **

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

Monthly kits for Project Life and scrapbooking

